Träning och hur man tar sig vidare när man befinner sig i klimakteriet

När du kommer till klimakteriet så blir det svårare att förbränna. Det är inte längre lika enkelt att äta något gott och kompencera för det dagen efter. I de allra flesta fall så måste man börja lägga om sitt matintag, det är bara att acceptera! Jag trodde aldrig att det kunde bli så illa, men jag har verkligen fått erfara vad det innebär.

Jag har jag haft en ganska tuff klimakterieperiod och är ännu inte ur den, men jag ger mig inte. Jag skall vara mitt bästa jag! I början, eller till och med första året så visste jag inte och fattade inte var det var! Det tog mig 3 läkarbesök och en mängd provtagning. Själv trodde jag att jag var allvarligt sjuk. Kände mig orkeslös, kunde inte lyfta vikter och än mindre gå ut och springa. Det var som om hela kroppen protesterade.

Jag kämpade mig fram. Gick ut och promenerade som jag aldrig tidigare gjort. Innan klimakteriet så körde jag bara tuffa pass. När jag kom in i klimakteriet så var jag tvungen att helt lägga om min träning. Jag kände mig svag och fick enorma blodsockerfall och det enda jag kunde göra var att promenera, och knappt det. Jag fick ta med mig mobiltelefonen och klarade jag det inte och det svartnade för ögonen då fick jag ringa Stefan och så fick han komma och hämta mig.

Vid den tidpunkten lade jag om all min kost. Bara nyttigt och grönsaker. Jag ville försöka hjälpa kroppen på rätt väg på det sätt jag kunde och kände till.

Riktigt så illa är det inte längre, men jag är fortfarande inte mitt forna jag avseende träning. Jag tar en dag i taget och i bland tröttnar även jag på mig själv, men det enda valet jag har om jag vill vara frisk är att se till att vara snäll mog mig själv avseende mat och träning.

Nu när jag befinner mig i Kina så har jag med mig träningskläder för 3 träningspass denna veckan. Det blir träning kl 07:00 på morgonen, sedan en snabb frukost och sedan till kontoret senast 09:00. I stället blir det senare kvällar på jobbet men det är faktiskt ok.

Träningen när jag befinner mig på resa är inte någon utmanande träning. Det är mer ett underhåll och att säkerställa så jag håller formen. Dessa dagar är det tänkt att det bara blir styrekträning med fria vikter, och jag skall lära min kollega lite om grunderna med att lyfta vikter.

När jag bestämde mig för att ta mig ur klimakteriefällan så var jag väldigt strikt, men det gick också superbra. Om ni vill läsa mer om det så kan ni läsa goggla om Klimakteriet och Pretty Home Blog så får ni fram ännu fler alternativ. Jag var även med i tidningen M Magasin om min klimaterieresa.

Var uppe i Stockholm och blev intervjuad och sedan togs det bilder.

Superkul att få vara med i tidningen. Jag kämpade väldigt hårt och vill gärna förmedla att det är inte lätt, men det går faktiskt. Livet är inte över och man behöver inte var tjock utan man behöver bara ta rätt val och bestämma sig.

I dag vet jag att jag alltid måste tänka mig för vad jag äter. Jag har inget alternativ, men det är ok. Det är dit man måste komma. Att livet förändrar sig.

Inlägget Träning och hur man tar sig vidare när man befinner sig i klimakteriet dök först upp på pretty home blog.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *